Monday, October 04, 2010

Några dagar i Landskrona

Vackert.

3 raka furor. Bloggarn, Jörgen och min far.
Föräldrahemmet.



En del av slottet


I torsdags åkte min fru, jag och Nisse tåg ner till Landskrona för att umgås med mina föräldrar. Jag tyckte det blev fina dagar. Siv Malmkvist var också där för att signera sin självbiografi men henne träffade vi inte. Det känns bra att kunna hjälpa till lite grann. Mina föräldrar har alltid ställt upp för mig.

Det kom ett storklarm med sms. Med mig som chaufför och pappa bakom kikarna åkte vi ut till Råga Hörstad. Inga storkar där. Även andra ornitologer var där och fick långnäsa.

Min mångårige vän Jörgen, bördig från Vä, kom också på besök hos mina föräldrar. Som vanligt fanns det mycket att tala om. Jörgen är en sann vän.

Ett antal slottsrundor blev det också med Nisse. Just nu kunde jag notera de fina höstfärgerna samt ett gäng fiskare som säkra tecken.

No comments: