Saturday, November 17, 2012

Möte med Marianne i Puerto Rico

På min spellediga dag letade jag upp en buss med färdriktning Puerto Rico för att träffa Marianne. Marianne är en gammal vän i familjen och har känt Victoria sedan barnsben. Inte långt från busstationen i Puerto Rico hittade jag Marianne i hennes lägenhet i ett inhägnat område. Jag var förbi här med Victoria och Gunilla runt nyår 2001/2002. Det var sig likt. Marianne talar enbart tyska och jag fick spetsa min skoltyska till det yttersta. Det var mycket trevlig att prata ett par timmar. Marianne fyllde 75 för ett par veckor sedan men är i bra form.

I likhet med Marianne verkar det bo många europeiska pensionärer i Puerto Rico under vintertid. Antalet spanjorer kan inte vara många. I området jag var på bodde det faktiskt mest norrmän.


Utsikt från Mariannes balkong.


Marianne 


Områdets swimmingpool.

                                                   
                                                        Bloggaren på besök.

No comments: