Monday, February 17, 2014

Pappa skulle ha fyllt 84 år idag

Min tanke idag att jag ville höra pappas röst igen. Jag har inte hört rösten sedan pappa lämnade oss. Jag försökte få igång ett videoband från 90-talet men fick inte till det.

Men jag kom åt inspelningen där pappa talade till mig på i samband med 50 års firandet i Landskrona. Det gladde mig att återigen höra pappas röst och med rörlig bild, Pappa var så levande och höll många tal i samband med olika firande. Jag kanske har fel men det känns som det blir mindre vanligt i dagens samhälle.


Pappa visar sin glädje efter att hållit ännu ett tal.




1 comment:

Anonymous said...

Hej christian! jag blir rörd, när ja ser bilden från Ditt 50-årskalas.Det var en fin dag. Pappa gladdes mycket åt att kunna vara med.Och ett långt fint tal höll för Dig. kram mamma