Sunday, March 23, 2014

Ljus till minne för Victorias morbror Olle



Victorias morbror Olle har lämnat oss. Den 21 mars somnade han in. Jag minns Olle som en väldig trevlig man. Han fick ett långt liv och skulle fylla 88 i år. Victoria och jag satte idag ett extra ljus till minne av Olle vid hans systrars och föräldrars grav.

På släktsidan Hawor.nu som jag sammanställt finns Olle naturligtvis med, se länk. Olle fick en utskrift av den samlade släktforskningen som jag gjorde. En udda sak som släktforskningen kom fram till var att Olles bilmekaniker var nära släkt med Olle. Släktforskningen är som bäst när den knyter samman människor.

Olle han uppleva mycket både i Sverige och internationellt genom alla åren. Jag är tacksam för att jag fick lära känna Olle. Frid över Olles minne.


Olle som militär i sin ungdom för den amerikanska armén



1 comment:

Anonymous said...

Fint skrivet Christian