Friday, June 13, 2014

Linus tar studenten

Linus, min systerson skulle ta student i Rättvik. Victoria och jag åkte till Rättvik för att deltaga i firande.
En stor dag för Linus. Det glädjer mig också oerhört att han kommit fram till denna milstolpe i livet.

Studentfirande är idag i större skala än på min tid (1981). Det skall vara mycket fester och flak skall säkras för rundor i städerna.

Vi mötte upp vid kommunhuset i Rättvik där de olika klasserna gick fram. Många sjöng och kommunalfullmäktiges ordförande höll tal. Roligt. Vi fick tillfälle att gratulera Linus.

Därefter vidtog flakkörning för de olika klasserna. Linus klass hade dock lite otur i och med att en fog gick av till släpet. Det blev ingen flakrunda men det är sådant som skapar minne för livet.

Efteråt körde vi till Skattungbyn där vidare middag serverades och presenter utdelades till studenten.

Linus, jag önskar dig all lycka till framöver när du nu kliver in i arbetslivet på allvar.


Student Linus


Student Linus med mormor.


Student Linus med stolt mamma


Linus

Herr bloggare med student Linus


Broder Gemzell crediteras merparten av bilderna i detta inlägg.


1 comment:

Anonymous said...

Fina bilder på studenten Linus med anhöriga.Stolt mamma, mormor m.fl. det var en fin dag. Mamma