Friday, October 10, 2008

Ulf Lundell


I onsdags var min fru och jag på Cirkus igen. Denna gång var det Ulf Lundell som stod för showen som mestdels var akustisk. Mycket bra och Uffe bjöd på sig själv. Bla fick vi veta att han bor i Aspudden och han berättade om sin gamle svensklärare Olle Häger. Efter att den akustiska fasen var över förstärktes showen av ett ungt band. Hur kan Uffe ha så mycket energi? Nästa år fyller han 60.

Första gången jag såg honom var nog i början av 89 på Olympen i Lund då han hade sitt stora notställ. Senare konserter under 90-talet och framåt har jag inte sett notstället. Beror kanske på frånvaron av alkohol??.

Iallafall var det en mycket bra konsert. Det finns chans att se honom flera gånger under denna turne´som jag rekomenderar.

1 comment:

Anonymous said...

Nu blir jag riktigt avundsjuk på er. Läste nyligen att detta skulle vara lite av en avskedskonsert för Ulf Lundell. Han må vara ett vänstersnöre men han texter innehåller en hel del vardagsrealism och ordmåleri.
Aspudden, bodde han inte på Österlen.
Ha det
Malin