Monday, November 23, 2009

Första test av Voddler

Har ikväll provat Voddler för första gången. Enl reklamen skall det vara ungefär som Spotify fast för filmer. Jag laddade ner klienten gratis från Bredbandsbolaget.

Man skall komma ihåg att nuvarande Voddler är en betaversion. Synpunkter:

+Det går ganska fort att starta filmerna. Lite reklam i början men betydligt mindre än på bio.
-Utbudet är litet.
-Det finns en knapp för TV-serier men den verkar inte fungera eller så förstår jag inte vad jag skall göra.
-Man kan inte använda musen utan det är tangentnedtryckning som gäller. Förvisso lär man sig ganska fort.
-Spolningen fram och tillbaka. Det är lite svårt att se var man är. Jag jämför med spolning av filmer inspelade på hårdisken till TV.

Det kan verka som det är många minus men i det stora hela är det ett stort framsteg som säkert har framtiden för sig. Att se filmer streamade gratis i datorn är inte helt fel. När väl utbudet ökar kommer det att bli en "killeraplikation".

2 comments:

Anonymous said...

Jag förstår ingenting, men det är väl en genartionsfråga./Pappa

Anonymous said...

Hej!
Kul att läsa om programmet, det verkar spännande och jag får väl prova det nån gång! :)
Linus