Monday, April 19, 2010

Ur askan i vattnet

"Gatan" på Serenade
Utsikt frpn frihamnen

Trailer som väntar

Jag hade nog tur som kom hem i tisdags natt från Spanien med tanke på vulkanutbrottet i Island. Detta funkade dock inte när jag igår skulle till Finland. Det fick bli båt, närmare bestämt Silja Serenade. Det var säkert 15 år sedan jag åkte båt till Finland. Serenade är fin med gatan inuti. Jag passade på att längst upp på båten ta en jacussi och en bastu. Härligt.


Sedan blev det att strossa runt lite bland alla restauranger och butiker. Tog en öl på Old Port. Det gick bra att vara ute på bryggan vid genomfarten av skärgården. En middag med Pasta Pesto och vidare strossning. Jag använde mig av båtens nät men det gick så långsamt att jag gav upp.

Hytten låg längst ner under bildäck, en sk C-däck. Helt ok men man saknar att kunna se ut.
En ändring sedan 90-talet är att man kommer in senare till Helsingfors, ankomst 09.55. Detta beroende på taxfreerutten över Mariehamn. Taxfreen är tydligen viktigare än att folk skall komma i tid till jobbet. Dock en kul upplevelse.

1 comment:

Stefan said...

Taxfree är viktigast av allt!

Blir du kvar i inland nån helg, så kan jag tipsa dig att besöka Bonk Museum, se mer på:

http://www.bonkcentre.fi/

Hälsa gott.

/Stefan