Sunday, June 27, 2010

Souvenirer från Finland


Inte har jag köpt mycket i Finland under månaderna där. Visst finns det utbud men prisnivån verkar vara detsamma eller högre än i Sverige. Endast norrmän kan väl glädjas av priserna. Men en sak har jag köpt. Mumminmuggar. Det började som en spontan grej på flygplatsen och sedan har jag köpt totalt 8 st.
Jag tycker de är fina. På bilden här kan ni se samlingen. Den längst till höger är den första jag köpte och som jag också använde som kaffemugg på jobb. Det är ju själva Mummintrollet själv. Den som är roligast är den längst till vänster på övre raden, hattifnattarena som är märkliga figurer som verken kan tala eller höra. Dessa köpte jag på en Silja båt. Expediten sa att den del sa att det föreställde nåt annat men vad fick jag aldrig veta.
Den längst till vänster som symboliserar kärlek, rakaus är också mycket fin.
Samlingen är inte komplett men för min del är jag nu nöjd. Räcker bra. Förresten fyller Mummintrollet 65 år i år och är en glad pensionär.

1 comment:

Stefan said...

Ny layout, finfint!
/Stefan