Sunday, December 16, 2012

2 stopp i Bromma

Dagens lilla bilutflykt inkluderade 2 stopp i Bromma. Det första stoppet var utanför huset på Grävlingsvägen där jag lärde mig gå 1963. Här inne har jag en hel del minnen under alla gånger jag var och hälsade på Morfar genom åren. Huset är nu renoverad och ommålad (som jag minns det var fasaden grön) och har säkert bytt ägare några gånger sedan huset lämnade familjen 1996.


Nästa stopp blev kanske Stockholms senaste tennishall som invigdes i november 2011.  Det  är Smedslättens lawn and tennis klubb (SLTK) som driver hallen som ligger vid Alviksvägen. De gamla Barracudatälten har ersatts av en ordentlig inomhushall. Kändes fräscht. Dock inget spel för mig idag.


1 comment:

Anonymous said...

Hej!Trevligt att se sitt föräldrahem.Fasaden har alltid varit gul. Fönsterluckorna var gröna tidigare.Tack för fotot.mamma