Sunday, February 10, 2013

Björn & Benny och en hel del djur

Jag missade ABBA på Strandpaviljongen i Landskrona 1979, jag har inte sett Chess eller Duvemåla. Däremot så såg Victoria och jag Mamma Mia i augusti 2002 i London. Nu har Björn (en stor KLL-donator) och Benny skrivet text och musik till ännu en musikal "hjälp sökes!" som Victoria och jag såg idag på Orionteatern på Södermalm i Stockholm.

På Orionteatern hade man riggat upp en gård och bakom scenen har man ett godkänt stall för kor, getter hundar mm djur. Ett par bröder som också är bönder har det lite ensamt och behöver hjälp. Hjälp kommer i form av 2 kvinnor och till det blir det mycket musik och djur som uppträder. Lite kul också att se ett par stycken "gårdisar" på scenen som även fick visa upp lite agilitykonster. Nåt för Nisse att lära av släkten.

Av de nya Björn och Benny låtarna tyckte jag nog bäst om "Bortom Sol och måne" sjungen av Sofia Pekkari.. Smakprov finns på denna länk. Se även andra recensioner.


Orionteatern


På gården.


De fyra som bar föreställningen.


Kossorna kämpar på.





No comments: