Sunday, April 21, 2013

Författarträff/Releaseparty med Kristian Gidlund

Det finns många bloggar. Så finns det bloggar som har blivit till böcker. Det är liksom lite finare och mer beständigt. Pappas blogg blev ju en bok och snart kommer den andra boken. Mera om detta i ett framtida inlägg.

I veckan så var jag och Victoria på författarträff på Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan i Stockholms City. De kallade det också releaseparty. Det var väl därför vin och snacks ingick i det hela,

Men det viktiga var samtalet med Kristian Gidlund som talade om sin bok som är baserat på hans blogg. Kristian är ung, 29 år men har drabbats av obotlig cancer och har bara några månader kvar i livet. Trots detta lever han intensivt och gör det bästa av det hela. Kristian var tidigare trummis i Sugar plum fairy som har sitt namn från John Lennons inräkning till klassikern A Day in the Life.

Victoria har följt hans blogg under längre tid och köpte även en signerad bok. För mig var detta en ny intressant bekantskap. Livet blir skarpare och mer tydligt när ett slutdatum finns. Jag tror man skall se hans blogg och bok som inspiration om att använda livet på bästa möjliga sätt.


                                               Kristian Gidlund i samtal med förläggarrepresentanten.


Kristian Gidlund läser ur sin bok.




Vi som satt och lyssnade i bokhandeln.

Alla foto tagna av Victoria Hawor.

1 comment:

Anonymous said...

Kristian ditt arbete och författarskap har gjort stor skillnad för otroligt många människor. Vill framföra mitt varmaste tack för att du öppnat upp för att vi alla måste våga diskutera döden och sjukdomar. Undrar om du funderat på alternativ behandling? jag har flera närstående som klarat sig trots att de fått sina dödsdomar. Om du är intresserad så kan jag varmt rekommendera "levandeföda" kliniker i värmland finns: Livingfood institute Sweden och i Florida har man drivit forskning i 30 år på Hippocrates healt center. Man har bland annat lyckas bota bukspottkörtelcancer som den traditionella vården ej klarar. Alternativare idag i Sverige ser ett stort samband mellan svamp och parasiter i kroppen och förekomsten av cancer. Tackar dig än en gång det varmaste för ditt bidrag till mänskligheten och hoppas av hela mitt hjärta att du skall hitta en annan väg tillbaka till livet.
Disa