Sunday, December 01, 2013

Möte med Robin Söderling

Som jag vid ett flertal tillfällen har skrivit om så tränar jag tennis i Sundbybergs rackethall. Denna dag så var Robin Söderling på besök för att marknadsföra sina nya tennisbollar. Orsaken var att den lokala tennisklubben valt att använda hans bollar.

Jag köpte ett "helrör" med bollar av Robin och fick även autografen på röret. Därefter blev det fotografering på hans initiativ. Mitt intryck var att detta är en sympatisk person och jag satt att jag gärna ser honom på tävlingsbanan igen tex i Båstad där han spelade sist 2011.



Bloggaren och Robin Söderling.



2 comments:

Anonymous said...

Hej! Måste ha varit en upplevelse att träffa en person, som liksom Du idkar samma sport. Hoppas Du fick några bra tips om olika slag! mamma

Anonymous said...

Apropå tennisspelare och Båstad så satt jag bredvid Mats Wilander på läktaren för ungefär trettio år sedan. Även han föreföll trevlig, men vi pratade inte så mycket. En av mina dambekanta vågade sig dock på att fotografera honom.

Hälsningar från en anonym bloggläsare (av texten kan dock anas att jag är manlig och rent allmänt kan avslöjas att om Båstad ligger i nordvästra Skåne så har jag mitt ursprung från motsatte delen av landskapet och jag bodde där innan jag studerade i en småländsk stad och sedan flyttade Stockholm och sedan till en annan stad norr om Stockholm)