Sunday, May 06, 2007

Söndagsutflykt till Sörmland








Denna söndag har vår lilla familj haft en liten utflykt till Sörmland. Målet var Harpsund som ju är statsministerns representationsresidens. Harpsund ligger strax utanför Mellösa som tillhör Flens kommun. Vi visste inte innan hur nära man kunde komma. Victoria hade gjort iordning picknick mat. Vi hittade en liten parkering vid residenset där vi hade fin utskikt över anläggning och intog en måltid.

Därefter gick vi runt Harpsund. Ingen statsminister var närvarande. Göran Persson tillbringade mycket tid här på sin tid. Tror inte Reinfeldt är lika intresserad. Iallafall såg det mycket välvårdat ut. Nisse passade också på att ta årets första dopp i närheten av den berömda Harpsundekan. Vi såg 2 ekor. Den gamla som Erlander och Chrustjov använde finns kanske inte kvar.

På vägen hem stannade vi kort utanför GB:s lager som jag lagt ner mycket kraft på under 90-talet. På ytan såg jag ingen större skillnad men säkert har mycket hänt. Vi körde vägen över Stjärnhov där Göran Persson håller till i närheten, Gnesta och Järna. Jag tyckte jag såg en rävända men var inte helt säker. Enl trafikradion skulle det ha kommit en rävfamilj som stod mitt i motorvägen i höjd vid IKEA men de var borta när vi passerade. En fin dag var det.

1 comment:

SvenPersson said...

Hörde att Bush frågade Reinfeldt om Persson hade flyttat ut till sin ranch/Pappa