Sunday, May 27, 2007

Beatles 4-ever

De som känner mig vet att jag sedan många år varit en fan av Beatles och dess musik. 1976 köpte jag mina första Beatlesplattor. De första tror jag var den "röda" och den "blåa". På den tiden kostade en LP ca 35 kr. Under några år i slutet av 70-talet byggde jag upp min skivsamling. Beatles var nr 1. Beatles var ganska ute då bland mina jämnåriga tonåringar. Jag höll dock fast vid dem och gör det fortfarande.

Beatles har lyckats överleva alla trender. Kanske är det som Ringo Starr nyligen sa i en intervju att musiken fortfarande känns ny och fräsch efter alla dessa år. Musiken bringar glädje i mitt sinne. Under mitten av 90-talet var en speciell revavial då de 3 överlevande Beatlarna genomförde Anthology-projektet med musik från arkiven, en bok och en TV-serie som släpptes som Video och senare som DVD. Allt detta finns i mina samlingar.

Fortfarande följer jag vad som händer på Beatlesfronten. En bra länk är tex denna. Just nu ser jag fram emot Paul Mccartney´s nya album. Den första låten finns redan ute på Youtube. En feelgoodlåt. Ringo skall också släppa ett album i juni. Sedan kan man också se fram emot Traveling Wilburys nya samling som var George´s supergrupp.

No comments: