Thursday, January 03, 2008

Snö i solna och vad gör man på en mellandag?

Snön faller i det nya året. Det vita lättar upp den yttre miljön. Vid kvällens hundpromenad så blåste det lite pinande också men i det stora hela är det positivt. Det är lite mellandagar för mig innan arbetet åter vidtar. Vad kan man hitta på då? Det blir lite smått och gott. Nedan beskriver jag ett litet axplock.

*Ärade bloggläsare kanske kommer ihåg mina inlägg från i höstas om vattenskadan. Vad har hänt? Idag var iallafall den stora dagen då den slutgiltiga fuktmätning gjordes med positivt resultat och fuktteknikerna tog med den stora fläkten härifrån saknad av ingen. Ett steg framåt. Återkommer i detta ämne senare.

*Jag har försökt komma fram till varför den gamla scannern inte fungerar ihop med den nya Vistadatorn. Gick ju så bra ihop med den gamla med XP. Slutsats, jag gav upp. Nästa gång jag behöver en scanner kommer en sk flatbädscanner (mindre och kostar bara några hundralappar) att införskaffas.

*Telefonmöte med min husläkare. Endast bra besked så det är ju alltid kul. Min husläkare är engagerad och mycket kunnig så här blir det inget byte. Jag har förstått att nu skall man kunna välja vårdcentral i hela landstinget om man vill men vad har jag för nytta av en läkare i Nynäshamn?

*Möte med bankman om pensionhantering via internet. Nu är jag ännu mer on-line. Det går alldeles utmärkt att spela bort pensionen om man nu känner för det:)

*Igår så gjorde jag min "comeback" på Vasalundshallen med lite cykling och styrketräning efter 2 månaders frånvaro pga bla gallstensincidenten. Kändes bra och vikten var detsamma som innan julen. Bara det.

*Vi hyrde en DVD om och av med Martina Haag, Underbar och älskad av alla. Den hade sina poänger men var lite utdragen i vissa stycken. Undrar om det var den riktige Ingmar Bergman som skymtade förbi bakom ett fönster i filmen?

Förresten kan jag rekommendera Eagles nya skiva "Long road out of Eden" som blev en fin julklapp. Härliga stämsånger. Gubbarna kan än efter 28 års studiofrånvaro.

Nu är det dags för en godnattsaga med Olof Lagercrantz bok om August Strindberg. Det har varit mycket Strindberg i rutan i jul och tycker nog det är dags och värt att skaffa sig en gedigare uppfattning om denna man.

So long för denna gång.

2 comments:

Anonymous said...

Hej Christian!
Det glädjer mig verkligen mycket att saker och ting börjar rätta till sig. Skönt att höra om hälsan och fukten för att inte tala om motionen. Ge järnet./Faderskapet

Anonymous said...

Jag försökte skiva lite kommentarer men datorn la beslag på allt ihopa. Jag vill önska Dig lycka till med hälsa och försvunnen fuktighet/Pappa