Monday, February 25, 2008

Min firma Logaid

Vad är detta nu? Har jag startat en ny firma. Nej det är firman Logaid som från början (87/88) var Logaid HB tillsammans med min andra delägare Henrik. Firman var framförallt aktiv 88 och 89. Idag undrade jag vad firman tagit vägen. En sökning på bolagsverket.se visade att jag fortfarande äger firman!

Vet inte riktigt vad det betyder men jag antar att det är jag som äger namnet. Firmans kunder var framförallt Svenska Röda Korset, IBL (ett annat logistikkonsultbolag) och slutligen Kapitalrationalisering. Kanske var det några andra småuppdrag. Jag gillar namnet Logaid som är en förkortning för logistics aid (logistikrådgivning på svenska). Namnet var dubbelbottnad i så motto att aid är relaterad till bistånd och att vi konsultade mot Röda korset.

Det sista livet i firman var några årsbesked från banken i början av 90-talet. Nu skall jag fundera på hur jag kan använda namnet som jag tycker är mycket bra.

No comments: