Saturday, March 07, 2009

En dag i tennisens tecken

Yes. Idag blev det det 2 timmar tennisträning på tennispoolen. Normalt spelar jag en timme varje lördag men pga byte blev det 2 timmar idag, 08.00-10.00. Min ordinarie grupp kl 9 med 2 killar och tränare plus 8-gruppen med 3 tjejer och min gamle tränare Guillermo från Chile.

Jag kan konstatera att slagen var inte lika hårda i tjejgruppen men de kunde vara välplacerade.
Kl 08 är man inte helt på topp så jag var nog bättre i andra passet när "uppvärmingen" var klar.
Nästa gång blir det troligen videoinspelning så då gäller det att vara på topp.

Efter det blev det dusch, bastu och vila ett par timmar.

Nu på eftermiddagen så har jag kollat in hur Sverige slog Israel i dubbeln i Davis Cup.
Storhetsåren för Sverige i Tennis verkar vara förbi. När man ropar på Edberg (43 år) i Davis Cup är det inte som det varit. Iallafall var det roligt att Sverige vann. Däremot var det mycket tråkigt att det inte var så mycket publik i Baltiska Hallen i Malmö. Än en gång förstör politiken för tennisen. Sport skapar förbrödring. Kan inte demonstranterna göra vad de vill utan att blanda in tennisen?

No comments: