Wednesday, July 08, 2009

Nya dagar

Dagarna går. Här några spridda "skriverier".

Förra veckan var min far här på besök under ett antal dagar vilket jag uppskattade väldigt mycket. Mycket positiv energi.

Flera fina blommor har kommit också. Stort tack. Vaserna börjar ta slut.

Jag är också väldigt glad att Victoria fick klart med jobb förra veckan. Det betyder så mycket.

Igår träffade jag min läkare igen. Hans officella titel är övertandläkare. Man talar om att det skall vara vattentätta skott mellan läkare och tandläkare men inom området käkkirurgi verkar de mötas. För att bli käkkirurg är man tandläkare i botten med påbyggnad. Iallafall hyser jag den största respekt för den stora kompetens som finns på Karolinska inom detta område. Det är svårt att veta hur man skall tacka på ett vettigt sätt. Kanske ett forskningsbidrag. Efter operationen sa jag "stort tack". Tillbaka fick jag "ingen orsak" vilket verkligen är ett understatement. För dem kanske det nästan är rutin men för mig var det helt avgörande för en fungerande käkfunktion.

4 comments:

Anonymous said...

Jag tror att en läkare blir väldigt glada för att tack, även om de säger "ingen orsak". Rutin eller ej, om sjuvårdspersonalen har empati så är en del av lönen just att känna att de hjälper. Naturligtvis är sjukvård i dag inget kall, en bra lön ger andra sorts kvaliteter.
Vad roligt för Victoria!!!
Ha det Malin

Anonymous said...

Hejsan! Skönt att se att du verkar vid gott mod och att allt verkar ha gått bra efter operationen. Hälsa grattis till Victoria för jobbet. Ha det gott och kram från Anne Catrine

Anonymous said...

Vi gläds åt din tillfriskning. Att mitt besök varit till någon glädje gläder mig. Hoppas nu att Din anpassning till arbetslivets går bra.

Vi håller alla tummar/De gamle

Anonymous said...

Hej!Fint att höra att återhämtningen går framåt.Läkaren tycks ha varit fantastiskt bra.Du kom verkligen i goda händer. Bra att Du kommit igång med släktforskningen, ty då får Du något annat att tänka på och det är bra/mamma