Wednesday, July 29, 2009

Söndag-synkronicitet mm




I söndags var jag med min far på besök hos min massör på Söder i Stockholm. Kroppen behöver genomgång. Det var bra. I samband med besöket undrade min far var Havregatan ligger som han besökte på 50-talet där hans kamrats föräldrar bodde. Ja sa att det har jag ingen aning om. Det finns många gator på Söder.

Iallafall var vi tillbaka en timme senare på söder för att spisa etiopiskt på restaurang Abyssinia. Denna ligger vid Ringvägen. Jag hittade en parkeringsplats i närheten på en liten gata. När vi gick ur bilen visade det sig vara Havregatan!! Sannolikheten för detta måste vara ganska liten. Detta fenomen kallas för synkronicitet tror jag myntat av Carl Jung.

Maten och sällskapet var väldigt fint. Restaurangbesöket har redan beskrivits i Fridas blogg.

4 comments:

Stefan said...

Stort tack för väldigt trevligt sällskap på Abyssinia, det måste vi absolut göra om igen, jag hör av mig nästa gång jag är i stan.

/Stefan

Anonymous said...

Jag tackar också för trevligt sällskap. Det var gott med etiopisk mat även om jag hade lite svårt för själva brödet, men helt klart värt att pröva på igen. //Anne Catrine

Anonymous said...

Etiopisk mat, annorlunda men ändå bekant. Brödet lite speciellt men gott. Ovanligt med ett "hett land" utan heta kryddor, för nordiska magar helt perfekt.
Den som söker han finner, bra då att finna UTAN att söka.
Massage är alltid bra, värmer slappnar av och piggar upp.
Ha det
Malin

Anonymous said...

Gladde mig åt att familjen var samlad under dessa angenäma former./ den gamle