Saturday, January 16, 2010

Victoria tillbaka från Karolinska


Efter nästan 1 vecka på Karolinska Sjukhuset är nu Victoria åter hemma för vidare tillfrisknade med hjälp av vila och antibiotika den närmaste veckan. Fina tulpaner har kommit från Landskrona, se bild. Nisse och jag har skött oss själva under tiden.

Förra veckan körde jag in Victoria akut med magsmärtor till Karolinska. De tog hand om henne och konstaterade att det var njurbäckeninfektion, en för mig helt okänd sjukdom. Som jag förstått det hela är orsaken till att det gör ont att ett gäng bakterier angripet njurarna. Nu verkar antibiotikan ha bitet men kuren måste fullföljas. De har mycket kompetens på Karolinska men samtidigt vill man ju inte helst undvika att åka dit dvs det självklara hellre frisk än sjuk. Dock ser jag det som en stor fördel att vi bor så nära Karolinska eftersom de har så mycket kompetent personal. Säkert en av världens bästa sjukhus.

Jag är glad att jag kunde hämta hem Victoria för ett par dagar sedan. Nu ser vi fram emot ett friskt 2010 i vår lilla familj.

1 comment:

Anonymous said...

Hälsa Viktoria! Tråkigt att hon blev sjuk men bra att hon blev frisk.
Kram Annika