Wednesday, September 15, 2010

21 år sedan

Idag är det 21 år sedan Victoria och jag träffades. Detta skedde på ett företag i Bromma, närmare bestämt Letraset. Letraset är idag ett företag som avsomnat (Ingick i Esseltekoncernen). Victoria arbetade där som marknadsassistent åt dåvarande VD.

Anledning till att jag besökte Letraset var i samband med ett uppdrag för ett annat företag. Uppdraget var att ta fram ett resultatlönesystem både för arbetarna i en fabrik och tjänstemän. Modellen kallade vi 4K (Kvalitet, kostnad mm) och min uppgift var att konkretisera detta i ett excelprogram för en Macintosh. Modellen blev mer och mer komplicerad. Till slut kontaktade jag min kamrat Peter som arbetade som data-ansvarig på Letraset. Jag fick bra hjälp av Peter under ett antal kvällar. I samband med detta så träffade jag Victoria för första gången. Eftersom Victoria också arbetade över ledde det ena till det andra. Tiden går.

1 comment:

Anonymous said...

Lycka till i fortsättningen. mamma