Friday, December 31, 2010

10-talets första år tar nu slut


2010 försvinner nu inom kort. Ute härskar kung Bore, se bilden från vårt fönster här i Råsunda.
Bilden kan kanske ge ett stämmningsläge hur det ser utanför vårt hem som normalt har en fantastisk utsikt.
Jag har noterat att det är färre smällare mm detta nyår. Kanske beror det på det bistra vädret?
En tradition jag uppehållt på olika sätt är att skriva ner viktiga positiva händelser under året som gått. Ett smakprov.
-Jag är glad att jag lever. Detta kan man aldrig ta för självklart.
-Utlandsuppdrag i Finland under första halvåret. Mitt första ordentliga utlandsuppdrag.
-Semester i Finland och Norrland. En riktig turne.
-Tennisläger i Spanien ( 2 ggr).
-En dental uppgradrering.
-Köp av ny cykel, kamera och platt-tv.
Ja det finns mycket annat. Bla har jag skrivit 132 inlägg 2010 i denna blogg vilket är rekord men inget självändamål. Jag skriver när jag känner för det.

1 comment:

Anonymous said...

Något färre fyrverkerier kanske men visst small det. Vid tolvslaget kändes det som om kriget hade kommit. I Arturs park sprakade det friskt, även Thailändska eldlyktor höjdes i skyn, med vissa besvär måste jag säga. Undrar just hur många bränder som dessa orsakar när de fastnar i träd o.dyl.
Nu får vi se framåt och 2011 ser i alla fall snyggare ut än 2010.
Lev väl alla tre.

Malin