Monday, December 06, 2010

Tekniken för fotinlägg går framåt

Jag har säkert haft fotinlägg i över 15 år. Något förhöjda fotvalv och lite spridfot gjorde att jag fick ont i fötterna. På den tiden hittade jag ett ställe på Norrtullsgatan som gjorde gipsavgjutningar av mina fötter. Utav detta gjordes mina första inlägg. Det var ett stor lyft för fötterna och uppåt. Efter ca 5 år hade de gått sönder så ett par nya införskaffades.

Jag har nu fått veta att man med normalt användande bör byta ungefär varannat år. Ny teknik har också kommit fram. På tennislägret på Kanarieöarna fick jag tips på ett ställe som laserscannar fötterna. Dessutom finns det idag mycket skonsammare material framtagit. Så idag har jag varit och scannat fötterna på runner store på Vasagatan. Experten på stället har tagit hand om många framstående idrottsmän tex Magnus Norman. Om ett par veckor vet jag resultatet. Hoppas på detta.

1 comment:

Anonymous said...

Jag väntar på dit resultat. Skall sjäv få inlägg inprovade på ortopeden i Landskrona den 15 dec. Undrar just om de använder de moderaste metodern? Jag skall fråga dem./Pappa