Sunday, December 26, 2010

Julen 2010 är över


Denna jul blev väldigt lugn av förståeliga skäl. Victoria och jag har varit hemma i Solna. Köpa julklappar har vi i princip lagt ner vilket ytterligare bidrog till lugnet. Victoria skapade potatisgratäng samt quorn med kantareller. Det blev väldigt gott. Sedan hände inte så mycket mer spännande.
I går på juldagen tog jag iallafall en stärkande promenad med Nisse i Hagaparken. Vi gick bla runt den nya inhängnaden runt Haga Slott där de 2 nya Solnaborna nu flyttat in. Den nya promenadvägen har blivit bättre än jag förutsåg. Fint att gå längs Brunnsviken i vinterprydnaden. På staket var det gott om övervakningskameror.
Under juldagen lyckades jag också delvis klura ut hur jag skulle registrera alla nya släktuppgifter från Finland. Sakta men säkert går det framåt.
Under dagen Annandagen har jag fortsatt med finsk registring. Det blev också 250 m simning i Vasalundhallen med bastu efteråt. Mycket uppfriskande. Efter det blev jag så pigg så att jag drog igång lite vindsröj. Eftersom vi inte har så stort kan vi inte heller lagra upp hur mycket som helst.
Victoria och jag hämtade också hem en del saker från svärmors hem. Fokus var saker relaterade till matlagning men även annat. Detta får ta sin tid. Ingen panik. Imorgon är det retur till arbetslivet.
Vill också här passa på att önska all läsare en något försenad God Jul.

1 comment:

Anonymous said...

Måste kännas skönt att simma. Bra för kroppen. Få se om jag börjar igen. Var igår på långpromenad i strålande solsken och vindstilla. Också bra för kroppen. Sköt om Dig. mamma