Saturday, August 25, 2012

Kalas i Landskrona

Under detta år har jag efter en tids försök till förträngning funderat ut över hur min halvsekelsdag skall firas. I början av maj var Victoria och jag i mitt föräldrahem i Landskrona. Skulle inte detta vara en bra lokal att fira dagen i hyfsat rymliga och fina lokaler med nära koppling till närmsta släkten?  Jag har tidigare samordnat globala släktmöten i Peru med  4 och 5-männingar. Nu tillbaka till kärnan inom släkten.

Jo så fick det bli. Vi bjöd in närmsta släkt samt goda vänner som bor i närheten av Landskrona.
Nästan alla svarade ja direkt vilket var glädjande. Första inbjudan gick ut med SMS. En kompletterande mer traditionell gick ut med brev lite senare.

Min föräldrar gick med på att kalaset kunde inhysas hemma hos dem. Jag tror det är första gången de hade fått inbjudan till kalas till deras eget hem:)

Olika ideer till mat diskuterades under vägen. Victoria komponerade en buffé som lagades på plats som kombinerades med lokal hämtmat. Resultatet blev väldigt lyckat.

Lördagen 11 Augusti kom gästerna till platsen. Det blev en fin dag och jag fick många grattis och fina presenter. Min far och min moster höll tal. Min far har på sin blogg med en hel del bilder som visar på skeenden under kalaset. Även min bror beskrivet kalaset på sin blogg.

Ja, det var en dag att minnas.




No comments: