Sunday, August 26, 2012

Siw Malmkvist på gamla filmstaden (nu med bättre bilder).

På semestern sista dag fick jag idag möjlighet att se Siw Malmkvist igen. Denna gång i samband med filmstadens dag ett par kvarter hemifrån. Siw var i bra form och "levererade" från den lilla scenen, Till skillnad från Kalmar var jag med från början. En del mellansnack kände jag igen. Siw har en mycket lång karriär. Hon sjöng bla sin vinnarmelodi från melodifestivalen 1959!

En annan åskådare frågade mig om hon verkligen är från Landskrona, hon talar inte så. Jo så är det upplyste jag och Siv är dokumenterat tvåspråkigt och kan växla obehindrat mellan Landskronitiska och rikssvenska.
Landskronalåten sjöng hon idag med inspelad duett med sin syster.


Siw Malmkvist.


Siw.

                                                      Siw på den lilla scenen.

1 comment:

Anonymous said...

Hon är fantastisk som håller igång fortfarande. Närmar sig 75.Mamma