Monday, August 06, 2012

En dag i Stockholms City

Lördagen blev en heldag i Stockholms City. På förmiddagen var jag ner vid Jakobergsgatan och vägde in mig hos Viktväktarna. Mitt första delmål är härmed avklarat så det var en bra start på dagen.

När jag kom hem igen ringde Kjell. Tillbaka till City. Vi sågs vid korsningen Kungsgatan/Sveavägen. Händelsen i stan var Stockholms Pride. Jag såg det förra året också och kände igen uppläget. Solen stekte över oss. Lastbilar, bögar och politiker dansade förbi . Det blev lite väl tunga basgångar emellanåt. Kanske börjar man bli gammal.

Kjell och jag satte oss ner vid Karl XV:s hotell på Birger Jarlsgatan för att se det sista och det blev en Mariestad också.

Nu var vi hungriga. Vi vandrade vidare och hamnade till slut vid Normalmstorg. Kanonväder att äta ute. Kjell bjöd på kalaset som en present inför min kommande halvsekelsdag. Detta uppskattade jag väldigt mycket. Det blev en chevrebiff med rödbetor.

Solen lyste och vi fortsatte ner till Kungsan. Denna dag var det Brasiliens dag i Stockholm. Vi lyssnade lite till en artist som uppträde från scenen. Lite udda ackordsgångar.

Efter en öl på en av de många restaurangen avrundade vi denna fina dag i Stockholms City.

                                             Bögar på flak.

                                            Mona och andra politiker.


Paraden börjar

                                                   
                                                       Mariestad vid Birger Jarlsgatan.


                                                           Chevrébiff

Kjell


Vau de ville vid Norrmalmstorg

Brasiliansk dag i Stockholm
Bloggaren fotad av Kjell.

No comments: