Friday, August 08, 2008

Nya funktioner på denna blogg

Som ärrade bloggläsare kanske sett har jag lagt till 2 nya funktioner på denna. Dels en knapp där man får bloggen översatt till ett 20-tal olika språk (alla bloggläsare kanske inte behärskar svenska) mer eller mindre bra. Den andra funktion är en kartbild som visar ungefär inom vilket område ni bloggläsare befinner er tex Solna. (hur detta fungerar har jag ingen aning om men jag antar att det måste ha med ip-adresser att göra). Lite mer om hur och vad finns på denna länk.

2 comments:

Anonymous said...

Himla bra att du hittar de där små extra detaljerna som jag aldrig tänker på att hitta. Det där med att få bloggen översatt passar mig som handen i handsken, mina tyska släktingar fattar inte svenska och att skriva på ett främmande språk är inte lika enkelt som att prata. Går det att översätta mejl på enkelt vis??? Skulle ha stor nytta av det
Ha det, vi ses i regnet eller så
Malin

Anonymous said...

Använd translate.google.com om du vill översätta svenska till tyska och vice verca /Christian