Friday, August 29, 2008

Nya progressiva glasögon

Ärade bloggläsare. Tiden går. De senaste månaderna har jag noterat att det går bättre att läsa utan glasögon än med. Ok, det är någon form av ålderstecken. Så jag gjorde ett syntest i juni vilket resulterade i en beställning av s.k progressiva glasögon (en kollega kallade dessa för agressiva glasögon:)). I dag hämtade jag ut dessa glasögon. Jag körde igång med dessa direkt, optikern menade att det kan ta ca 2 veckor att anpassa dessa ). Nu går det bra att läsa med glasögon (har precis köpt en bok om Mussolino som blir det första testet) men det handlar om anpassningen totalt men det kommer att bli bra.

1 comment:

Anonymous said...

Annars brukar ålderdomstecknet nummer ett vara att bokstäverna blir allt mindre. För egen del tror jag absolut att tidningarna spar på utrymme och klämmer ihop orden i mindre snitt, för inte blir vi äldre inte!
Ha det
Malin