Saturday, August 09, 2008

Olympiadbesök, före och efter

OS har startat. Skulle själv ha velat att se något på plats någon gång. Jag kan berätta att jag varit på plats men då endast före och efter:

Före 1: Sydney i början av 1997. Åkte ut till området utanför kärnan och då var som jag minns endast simstadion färdigbyggd. Gick runt där.

Före 2: Sommaren 2001. Min blivande fru och jag var i Salt Lake City och åkte upp till tävlingsområdet där vi bland annat såg bobarenan och tror jag där man kommer ner efter störtlopp.

Före 3: Sommaren 2004. Under Kretavistelsen var vi bla i Heraklion där seglingen avgjordes i OS ungefär 1 månad senare. Dock var vi inte nere i hamnen så det kanske inte räknas.

Efter 1: Atlanta 1998. Vi var i olympiska parken där det hemska attentaten var 1996. I samband med att vi var där återinvigdes parken tillsammans med en konsert med bla Ray Charles.

Efter 2: Lillehammar sommaren 2002. Det var ju 8 år försent men vi kollade på olympiamuseet och såg lite backar.

6 comments:

Anonymous said...

Hej bäste boggare!
Hoppas Du minns när vi var i olympiastadion i Aten någon gång på 1970-talet för att inte tala om när vi var i Olympia i Grekland. Jag minns fortfarande den kalla goda öl som serverades där. Platsen som varaalla olympiaders moder!!!/ bloggare Persson senior

Anonymous said...

Det här blir nog mest "mycket efter". Det var ju 1972 och säkert 1500 år efter de senaste spelen. Kommer mest ihåg Akropolis men har svagt minne av Olympia./Christian

Anonymous said...

Men hallå bäste make :)

Vill minnas att jag tillbringade en vecka i Barcelona 2007 tillsammans med en lång snygg man som var förvillande lik dig.

din fu

Anonymous said...

Det bästa vore om OS arrangerades i Stockholm, då fanns det inte så mycket att sukta efter.
Det kanske till och med blev några kanotgrenar i Brunnsviken. Då blev det nog varken före eller efter för din del,det blev helt enkelt mitt i.Inte bara för dig förresten!
Malin

Christian Persson said...

Eftersom jag har varit på Stockholm stadion så skall det nog räknas som "efter" också./Christiam

Anonymous said...

Bäste bloggare,
Minns Du när vi var i marmorstadion i Aten, där olympiska spelen hölls 1900

Det var något av en höjdare för hela familjen, även om alla inte uppskattade det.

Året var någon gång i början på 70-talet. Minnet sviker un poco. /bloggare Persson