Sunday, May 12, 2013

Norberg då och nu

Förra söndagen blev det en tur till Norberg. I Norberg har jag varit på kurs ett antal gånger under 80 och 90-talet. Denna gång var det Victorias tur att gå på kurs. Vi stannade och åt på klassiska Elsa Anderssons konditori inne i lilla Norberg som har funnits här sedan 1916. Jag hörde att någon i 4:e generationen finns kvar i driften av konditoriet.

Vi åkte runt i staden och visiterade även den gamla kursgården där jag har tillbringat en del tid innan jag körde Victoria till hennes kursgård.

Jag har tidigare fått känslan att Norberg är en avfolkningsbygd men såg ett diplom inne hos Elsas att Norberg fått ett pris som framstående företagarkommun 2012. Kanske finns det många entreprenörer här?


Norberg, kursgård då.


Norberg, kursgård nu.

No comments: