Monday, August 05, 2013

Pappas urnsättning

En vacker sommardag. Ändå så sorgligt men fint och värdigt. Dagen för pappas urnsättning i Landskrona. Allting var redo. Vi var redo för att ta farväl hur svårt det än är. Vi fick gå in i livets rum där pappas urna fanns. Vi fick tid att begrunda och tänka på vår älskade pappa. Pappa finns för alltid i mitt hjärta.

Detta var den sista cermonin. Min syster bar urnan till graven som vi bestämt. Gemensamt sänkte vi urnan ned i graven. Pappas äldste och bäste vän höll ett fint litet tal. I bakgrunden såg jag och hörde en koltrast sjunga så vackert i den vackra sommardagen. Efter en liten promenad kom vi tillbaka och såg att graven hade täckts med jord och våra rosor stod där.

Det blev fint och pappas sten i granit blev som han önskat med titeln Agronom. Nu finns det en plats att gå till för att tänka speciellt på pappa. Själv tänker jag på pappa ofta och han bor i hjärtat.


Pappas urna i livets rum.


Graven förberedd för urnsättning.


Jag vid pappas grav fotograferad av min bror.

1 comment:

Anonymous said...

Christian. Det var mycket fint skrivit om pappa.Tack Christian. kram mamma