Friday, March 06, 2015

På väg till Kuba

Victoria och jag har under lång tid planerat att resa till Kuba. Vi bokade en resa över jul/nyår men tyvärr så bröt Victoria handleden så vi fick avboka resan.

Men skam den som ger sig. Vi bokade en ny resa till Kuba via Appollo. 2 veckors kombinationsresa Havanna och Vardero.

6 mars kl 0550 gick taxi från hemmet till Arlanda. I god tid eftersom planet skulle gå 0915. Det blev ett par öl med nötter innan det var dags. Efter 45 min var vi på Landvetter. Det skulle bli ett kort stopp med hämtning av Göteborgarna. Men planer parkerade.fel och så tog det lång tid för tankning. Jag tror att jag somnade. Sedan bar det iväg. Det blev 11 timmar från Landvetter till Kuba.

Det var den vanliga vägen till Nordamerika via Norge, Island, Grönland och Labrador. Segt speciellt som man inte i mitt fall uppskattar långflygningar. I alla fall åkte vi längs USA östkust innan vi landade på flygplatsen utanför Varadero.

Lång kö för passvisning och ögonkontroll. När vi kom ut från terminalen möttes vi av lite förvirrad Appollo medarbetare. Men vi kom iväg med en buss till slut och efter ett par timmar var vi på vårt hotell i gamla Havanna. Hotell heter Park View och ligger mycket centralt. Vi blev bla grannar till revolutionsmuseet och paradgatan Prado.. 

Lång dag.... Skönt att komma fram till Havanna.



Fidde (resesällskap) och en Carlsberg.


Inne i Airbus 330



Dagens flygmat.


Flygvägen sett från kartan i flygstolen.


Vi flyger över Kuba.


Bloggaren har landat på Kuba.

No comments: