Sunday, March 17, 2013

Jerry Williams på cirkus

Saxtorp sommaren 1977. En av de första konserterna jag bevistade. Kommer inte ihåg så mycket men tror att det var Saxtorps marknad och Jerry Willams uppträdde på en liten scen. På den tiden lyssnade jag mycket på 50 och 60-tals musik så det var naturligt.

Jag hade en skiva med Jerry kallad "Kick down" som kom 1976. Finns säkert i samlingen fortfarande.

Kick Down


Nu är det 2013 och solnapågen Jerry Williams från Huvudstagatan kör sin "Farewell show" på cirkus.
Victoria och jag var där i lördags.

Jerry kör sin egen stil och han berättar stories från förr bla om biografen Savoy som fanns här på Råsundavägen i skarven 50/60 där han såg Elvis för första gången.  Kul med Solnakopplingarna.

Jerry är i bra form för att att ha fyllt 70 bast. I första akten var det dock lite mellanspel  utan Jerry med som jag och säkert många andra hade svårt att förstå poängen med.

I andra akten var det dock fullt ös. Största ovationerna kom i slutet när Jerry körde "I can Jive".


Jerryskylt utanför Cirkus.

No comments: