Sunday, March 17, 2013

Roddträning efter tennisen


Bloggarn i roddmaskinen.

I lördags morse var det som vanligt tennisträning. Det var också dags för terminens filmning. Bloggaren filmades med hjälp av tränarens ipad med genomgång därefter.Tränaren hade laddat ner ett "ritola"-filmprogram kallat ubersense som jag nog också skall ladda ner. Läs mer om vad man kan göra med ubersense på denna blog.

Så jag fick lite feedback på backhand och forehand. Bla när det gäller backhand skall jag ställa fram vänsterbenet för att förstärka balanset efter slaget. På forehand skall jag fånga upp racket efter slaget med min vänstehand.

Efter tennisen passade jag på att ro lite i rackethallens roddmaskin. Rodd är en väldig allsidig sport bra både för både kondition och styrka. Jag skall återkomma till roddmaskinen.

1 comment:

Anonymous said...

Det är bra att Du tränar inför sommarens stora roddtävling.